Doba behová

Autor: Kristína Jakubičková | 2.8.2016 o 22:23 | Karma článku: 2.28 | Prečítané  160-krát

Zmocňuje sa nás bežecké šialenstvo. Beháme jednotlivo so slúchadlami v ušiach unikajúc problémom v prijatí seba a svojej telesnej "nedokonalosti". V dvojiciach, menších skupinách, či dokonca v celých húfoch utekáme pred problémami

Vidím davové šialenstvo naháňania kilometrov a osobných rekordov. Prepíname svoje telá k rýchlemu monotónnemu pohybu bez hlbšieho zmyslu.

Niekto povedal, že je to zdravé a že sa tým dá vyformovať telo či schudnúť. Tak hurá, poďme to robiť húfne všetci. Kto sa najviac prekoná a vyžmýka zo seba najmaximálnejšie maximum úsilia, tomu patrí rešpekt a úcta. Tip top značkové oblečenie, rozhovory o výkonoch a predbiehanie sa kto toho viac vydržal, zdravšie jedol, kto sa lepšie umiestnil alebo absolvoval viac pretekov a potom už len útrpné komunikačné prázdno a trpiteľské výrazy na tvári až po dobehnutie do cieľa.

Cválame ako také dostihové kone, ktoré nevidia napravo ani naľavo. Uniká im dianie v okolitom svete, lebo majú klapky na očiach. Bezmyšlienkovite sa vypíname k poklusu a naše telo je v štádiu alarmu, lebo mu vysielame signál, že sme v ohrození. Z akého iného dôvodu by sme ho inak nútili k pohybu rýchlejšiemu ako chôdza?

Uvoľňujú sa substancie stresu. A to si myslíme, že ako stres behom úžasne odbúrame. Iba ak by platilo, že klin sa klinom vybíja. Podľa môjho názoru sa nám hladina stresu pri behu v konečnom dôsledku ešte viac zvyšuje. Na chvíľu možno nadobudneme pocit úľavy (mám to na sebe odskúšané a môžem to potvrdiť), no po "opadnutí" prvotných endorfínov prichádza tvrdý pád na dno a vytriezvenie do reality. Nie je menej vyčerpávajúce ušetriť telo takýchto prudkých výkyvov?

Stres prudko klesne a stúpne. Vzniká nerovnováha, ktorá produkuje ďalší stres. V našej mysli vznikajú bludné presvedčenia, že veď konečne žijeme zdravo, aktívne, plnohodnotne, lebo treba sa hýbať a športovať.

Áno, pohyb človek k životu potrebuje. Je ale rozdiel medzi "umelým" neprirodzeným pohybom a pohybom v prirodzenej forme. Ktoré druhy pohybov sú teda nášmu telu prirodzené? Tie najjednoduchšie, ako je napríklad chôdza, prechádzky so psom, prípadne ľahká turistika, upratovanie, varenie, plávanie, ale aj milovanie s partnerom. Zaraďme tieto pohybové činnosti počas dňa a nič ďalšie naše telo nebude potrebovať. Skoncujme s nadmerným zbytočným pohybom, ktorý je zabíjaním času a márnením nášho ľudského potenciálu. Rozviňme svoje silné stránky v činnostiach, ktoré nás približujú k iným ľuďom, ako je napríklad osobné stretnutie. Odvážme sa tráviť náš čas aj v spoločnosti nášho vnútra, lebo jedine to, že prebývame vo svojej pravej podstate, nám môže priniesť šťastný a vyrovnaný život.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Tím Európy postúpil do finále Svetového pohára, rozhodol Tatar

O góly európskeho výberu sa postarali výlučne slovenskí hokejisti.

KOMENTÁRE

Západ nechce prosperitu

Vďaka voľnému obchodu sú chudobní bohatší, než kedykoľvek boli.

ŠPORT

Sagan splnil cieľ, po Eneco Tour je svetovou jednotkou

Slovenský cyklista kritizoval v cieli súperov.


Už ste čítali?