Doba behová

Autor: Kristína Jakubičková | 2.8.2016 o 22:23 | Karma článku: 2,86 | Prečítané:  183x

Zmocňuje sa nás bežecké šialenstvo. Beháme jednotlivo so slúchadlami v ušiach unikajúc problémom v prijatí seba a svojej telesnej "nedokonalosti". V dvojiciach, menších skupinách, či dokonca v celých húfoch utekáme pred problémami

Vidím davové šialenstvo naháňania kilometrov a osobných rekordov. Prepíname svoje telá k rýchlemu monotónnemu pohybu bez hlbšieho zmyslu.

Niekto povedal, že je to zdravé a že sa tým dá vyformovať telo či schudnúť. Tak hurá, poďme to robiť húfne všetci. Kto sa najviac prekoná a vyžmýka zo seba najmaximálnejšie maximum úsilia, tomu patrí rešpekt a úcta. Tip top značkové oblečenie, rozhovory o výkonoch a predbiehanie sa kto toho viac vydržal, zdravšie jedol, kto sa lepšie umiestnil alebo absolvoval viac pretekov a potom už len útrpné komunikačné prázdno a trpiteľské výrazy na tvári až po dobehnutie do cieľa.

Cválame ako také dostihové kone, ktoré nevidia napravo ani naľavo. Uniká im dianie v okolitom svete, lebo majú klapky na očiach. Bezmyšlienkovite sa vypíname k poklusu a naše telo je v štádiu alarmu, lebo mu vysielame signál, že sme v ohrození. Z akého iného dôvodu by sme ho inak nútili k pohybu rýchlejšiemu ako chôdza?

Uvoľňujú sa substancie stresu. A to si myslíme, že ako stres behom úžasne odbúrame. Iba ak by platilo, že klin sa klinom vybíja. Podľa môjho názoru sa nám hladina stresu pri behu v konečnom dôsledku ešte viac zvyšuje. Na chvíľu možno nadobudneme pocit úľavy (mám to na sebe odskúšané a môžem to potvrdiť), no po "opadnutí" prvotných endorfínov prichádza tvrdý pád na dno a vytriezvenie do reality. Nie je menej vyčerpávajúce ušetriť telo takýchto prudkých výkyvov?

Stres prudko klesne a stúpne. Vzniká nerovnováha, ktorá produkuje ďalší stres. V našej mysli vznikajú bludné presvedčenia, že veď konečne žijeme zdravo, aktívne, plnohodnotne, lebo treba sa hýbať a športovať.

Áno, pohyb človek k životu potrebuje. Je ale rozdiel medzi "umelým" neprirodzeným pohybom a pohybom v prirodzenej forme. Ktoré druhy pohybov sú teda nášmu telu prirodzené? Tie najjednoduchšie, ako je napríklad chôdza, prechádzky so psom, prípadne ľahká turistika, upratovanie, varenie, plávanie, ale aj milovanie s partnerom. Zaraďme tieto pohybové činnosti počas dňa a nič ďalšie naše telo nebude potrebovať. Skoncujme s nadmerným zbytočným pohybom, ktorý je zabíjaním času a márnením nášho ľudského potenciálu. Rozviňme svoje silné stránky v činnostiach, ktoré nás približujú k iným ľuďom, ako je napríklad osobné stretnutie. Odvážme sa tráviť náš čas aj v spoločnosti nášho vnútra, lebo jedine to, že prebývame vo svojej pravej podstate, nám môže priniesť šťastný a vyrovnaný život.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre deti milionárov: Tisíc eur je psychologická hranica

Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí JURAJ IVAN.

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi.

SVET

Rakúski voliči rozhodujú o novej hlave štátu

Rakúšania si vyberajú medzi Norbertom Hoferom a Alexandrom Van der Bellenom.


Už ste čítali?