reklama

Keď som šťastná, že žijem...

Nie je to tak dávno, čo bol pre mňa život v znamení každodenného utrpenia v okovách úzkosti a depresie. Tápajúc v tmách beznádeje, plávala som životom a nechávala sa strhnúť bludnými vírmi obsesívnych myšlienok. Konečne som ožila!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ku koncu roka 2020 som si dala asi ten najkrajší dar, aký som len mohla. Aj keď bol uplynulý rok v znamení rýchlo sa šíriaceho ochorenia COVID-19 a horibilných vízií budúcnosti, ja som zistila, že skutočne žijem. Na jednej strane som sa obávala o zdravie mojich príbuzných a aj o to moje, no na strane druhej musím povedať, že som sa ešte nikdy necítila lepšie. Psychicky aj fyzicky.

Najväčším úspechom pre mňa bolo, že som s odobrením mojej lekárky začala postupne znižovať dávku antidepresív bez toho, aby sa mi zhoršil psychický stav. Ani som nedúfala, že môj sen o postupnom odvykaní od tabletiek, ktoré užívam nepretržite už dlhé roky, sa stane realitou. A predsa! Konečne som sa prestala vznášať v tej podivnej hmle otupelosti a precitla som do reálneho života. Jasné, že som sa nenašla v čisto optimistickej skutočnosti, ale stále som si vedela nájsť niečo, z čoho sa budem tešiť. Naučila som sa vďačnosti za "drobné" každodenné radosti typu slnečný deň, ráno skrášlené východom slnka, to, že sa môžem a viem hýbať, že mi robí radosť beh a užívam si pohyb. Beh sa z nástroja na sebatrestanie stal príjemným zážitkom rozmerov priam euforických.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Váha sa mi stabilizovala na jednej cifre a držala, ako keď niečo zlepíte sekundovým lepidlom. Je to pre mňa nesmierna úľava, keď sa môžem spoľahnúť na to, že môj energetický výdaj a príjem sú v rovnováhe a nemusím sa stresovať rapídnymi výkyvmi hore-dole. Je takmer isté, že stabilná hmotnosť a psychická pohoda spolu súvisia.Nemôžete priberať a chudnúť hore-dole každú chvíľu a mať vyrovnanú náladu, bez striedania hlbokej depresie a premrštenej eufórie. Každý organizmus má svoju optimálnu hmotnosť, pri ktorej funguje najefektívnejšie a som rada, že som konečne objavila tú moju.

Teraz už sa dokážem schuti zasmiať. Niekedy až tak, že mi tečú slzy. V takých chvíľach som skutočne šťastná, že žijem, dýcham, cítim na tvári dych povetria a vnímam všetky podnety akoby cez zväčšovacie sklo. Je to veľký dar a vďaka nemu zažívam pri behu euforické chvíľky. Minule napríklad po viacerých bezútešne tmavých dňoch s drastickým nedostatkom svetla spoza mrakov konečne vykuklo slnko. Bežala som a cítila, ako ma slnečné lúče nabíjajú energiou a ako mi na koži naskakujú prijemné zimomriavky. Istotne ten zážiotok lahodnej spokojnosti poznáte aj vy a zakúšate ho, keď počúvate obľúbenú sklatbu alebo sa vyzimení zababúšite do teplej deky s horúcim kakaom v ruke. Bola som ako taký vybíjajúci sa mobil pripojený na nabíjačku a opantal ma pocit, že mi niekto znenazdajky vpravil do žíl dávku záhadnej drogy, ktorá prepožičala mojím krokom ľahkosť, vyčarila mi na tvári široký úsmev a naplnila moje vnútro optimistickou žiarou až po okraj. Hneď ma zaplavila vlna vďačnosti za to, že môžem niečo také zažiť. Niektorí siahajú po drogách a mne stačí pohyb a slnko. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pobozkaná šťastím som sa cítila aj v posledný deň roku 2020. Skutočnosť, že mi antigénový test na COVID-19 priniesol negatívny výsledok, som pokladala za podobne povznášajúcu ako výhru v lotérii. Pomyselnú čerešničku na torte predstavoval večer a noc na prelome starého a nového roka. To však už je celkom iný príbeh... 

Kristína Jakubičková

Kristína Jakubičková

Bloger 
  • Počet článkov:  174
  •  | 
  • Páči sa:  688x

Mám rada prácu so slovami. Vyberať to najvýstižnejšie je pre mňa také napĺňajúce, ako keď niekto rád skladá puzzle a nachádza zodpovedajúci diel skladačky. Ja si skladám vety a z nich súvetia a text. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPolitikaPsychológiaOsobnostný rozvojVzťahyŽivotné prostredie

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu